Nieuwsbrief

Aanmelden

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Wat is een Joe Cell

Een Joe Cell is gelijk aan een electrolyse cel gemaakt met ronde graancircelroestvrije pijpen. Over het algemeen met diameters van 1, 2, 3, and 4 inch, en soms met een extra 5 inch pijp. De verschillende theorieeen gaan uit van een lengte van de pijpen tussen de 4" en 10". Er zijn vele theorieën over hoe een cell werkt . Wel is algemeen geaccepteerd dat het een Orgone Accumulator is.

 Een werkende cel gaat door een reeks stadiaheen, de eerste is eenvoudige elektrolyse, de tweede is het "zaaien" stadium (seeding stage), waarin de cel een lading in het water opbouwt, die uiteindelijk een punt bereikt wordt, stadium 3, waar de cel een motor kan laten werken. Er zijn hogere stadia die vermoedelijk kunnen worden bereikt. Bijvoorbeeld, wordt stadium 4 verondersteld zwaartekracht te niet te doen. Er zijn mensen die claimen dit stadium van gewichtloosheid benaderd te hebben waarbij een auto minder en minder woog.

Interessant genoeg loopt er nagenoeg geen stroom door een ademende, werkende cel wanneer hij een auto aandrijft. Zodra het water voldoende is geladen, is er geen verdere energie vereist. De cel wordt over het algemeen verbonden met de auto door een aluminiumbuis ergens aan het blok dicht bij een waterpassage. Het zal dan het koelwater laden, dat de energie zal verstrekken om de motor te laten werken.

 De cel veroorzaakt een implosie in de motor eerder dan een explosie, zodat de timing beduidend zal moeten worden vooruitgezet zodat de vonk zich tijdens de compressieslag voordoet. Een lopende motor zal eerder koud dan heet worden. Een auto die op een goede cel loopt kan tot aan stationair 1 of 2 toeren/min  lopen en kan gemakkelijk accellereren tot 18.000 toeren/min. Joe cellen staan erom bekend dat ze de auto's elektronika om zeep helpen. Daarom is het een slecht idee is om er een uit te proberen met een EFI motor. (Bernie)

Attributen
De volgende lijst is gepubliceerd in de Gids genaamd: The Experimenter's Guide to the Joe Cell
  •  Het water in de cel wordt niet verbruikt.
  •  De cel voelt koud aan terwijl de cel in werking is.
  •  Het neemt een hoeveelheid tijd alvorens de motor op de cel zal lopen. Het heeft eerst een onregelmatige energieoutput en werkt onregelmatig.
  •  Wanneer de cel wordt verwijderd uit de auto, duurt het een merkbare tijd voordat de motor weer op de normale manier en op de originele brandstof te loopt.
  •  Als de cel voor lange tijd in de auto wordt gelaten, wordt de motor "geladen". Vanaf hier is de cel niet meer nodig voor de motor om te lopen.
  •  Alle hoogspanningskabels naar de bougie(s) worden verwijderd zal de motor nog steeds doorlopen zolang de de bobine en verdeler functioneel blijven.
  •  De output van de cel hoeft niet met de interne componenten van de motor te worden verbonden. Een afgesloten externe koppeling is voldoende.
  •  De cel vereist een "laden" van het water om te kunnen gaan werken.
  •  De cel vereist een specifieke bouwstijl, die specifieke kennis vereist.
  •  De bron van energie die de cel gebruikt heeft grote interesse en waarde voor sommige individuen. Deze individuen creëren verkeerde informatie, verbergen sommige verrichtingen en introduceren angst bij constructeurs.
  •  Menselijke aanwezigheid kan de werking van de cel op een positieve of negatieve manier beïnvloeden.

Er wordt vanui gegaan dat de Joe Cell niet werkt op waterstof en/of ziuurstof maar op Orgone. De term Orgone is geintroduceert door Wilhelm Reich .  Orgone is de levende kosmische energie die het heelal vult ... en... een spontaan het pulserende, massa-vrije energie is... 

Er zijn ook gevaren verbonden aan het gebruik van Orgone. Orgone is zeer gevoelig voor storingen en agitatie uit vele bronnen. Zo mag bekend zijn dat Orgone zeer gemakkelijk ïrriterende en vervelende gevolgen te veroorzaakt.

Ik veronderstel dat de lezer vertrouwd is met de eigenschappen en gevaren van waterstof en zuurstof experimenteren, en ervaring heeft hiermee.

Bron vertaling van het boek The Joe Cell (Word document 500Kb)

Wie is er nog meer

We hebben 104 gasten online