Nieuwsbrief

Aanmelden

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Dutch GEET nieuws:

Mijn ervaringen met het bouwen van een Geet motor

Vrije energie fascineerde me al jaren maar iets in me weerhield me om er echt in te geloven. Ongeveer een jaar geleden hoorde ik van Paul Pantone en zijn Geet processor. Na een tijdje niets gedaan te hebben besloot ik (ook om mijn sceptische omgeving te overtuigen) om een Geet motor na te bouwen.

Na de tekeningen bestudeerd te hebben ging ik aan de slag. De eerste motor die ik gekocht had, kreeg ik niet goed lopend op de normale manier vandaar dat ik een tweede motor voor 100 euro aanschafte. Vervolgens heb ik bij een metaalfabriekje wat pijpen gekocht en de metalen reactorrod. Bij de plaatselijke loodgieter heb ik kranen en koperwerk etc. gekocht om de rest van de processor min of meer in elkaar te solderen. Met ongeveer 2 dagen denken en klussen was de klus geklaard. 

 

Groot was de bevrediging toen ik de motor van benzine overschakelde op de Geet processor en ik met wat rommelen in staat bleek om de motor draaiende te houden. Wat me teleurstelde was dat de motor ophield toen de benzine in de bubbler op was maar er nog steeds veel water in de bubbler resteerde. Nu begrijp ik dat dat normaal is en niet veel zegt over de werking. Ook heb ik de reactorrod eruitgehaald en het bleek’ toch wel tot mijn verbazing’ dat deze inderdaad magnetisch geworden was. Al met al is het een heel bevredigende ervaring en ga ik nu met andere brandstoffen experimenteren.

Voor mij is nu wel duidelijk dat Paul Pantone op iets bijzonders gestuit is en dat het complot tegen hem wel degelijk bestaat. Verder valt het me op dat er in mijn omgeving eigenlijk niet gereageerd wordt op de motor en de mogelijke vergaande implicaties die dit zou kunnen hebben.

G. (Vanwege zijn werk wil G. liever anoniem blijven).

geet

geet 

Image

geet

Naar aanleiding van de testen van G. wil ik een opmerking plaatsen over het waterverbruik van de GEET processor.

Ook ik heb gemerkt dat een kleine motor (tot 20 pk) minder water verbruikt dat ik in eerste instantie dacht. Ook bij mijn motor stopte de motor met draaien zodra de benzine op was. Er bleef elke keer (veel) water achter in de bubbler. De reden is eenvoudig. Na bestudering van de Franse GEET motoren - voornamelijk op dieselmotoren toegepast - bleek dat een GEET dieselmotor ongeveer tussen de 0.25 en 1.5 liter water per 100 km verbruikt. Dit is afhankelijk van cilinderinhoud van de dieselmotor. Een stationare motor van 6.5 pk en een cilinderinhoud van 200 CC die slechts een kleine hoeveelheid benzine in de bubbler heeft en daarom slechts korte tijd draaien, zal nooit zoveel water gebruiken dan een 2 liter dieselmotor. Ik vermoed dan ook dat als een kleine motor kilometers gaat maken, het waterverbruik verder omhoog gaat.

Eco Lodge GEET motor
Onlangs nog zijn er op de Eco Lodge GEET motor testen gedaan die aantoonden dat het CO gehalte drastisch afnam nadat de GEET processor in werking gesteld werd. Verder steeg het CO2 en het O2 gehalte lichtelijk maar nam de uitstoot van HC (onverbrand) af. Ook stonken de uitlaatgassen niet en bleef de witte doek die boven de uitlaat gehouden wit en stonk de doek niet. Probeer dat maar eens op een motor die zonder een GEET Fuel Processor uitgerust is. Wedden dat die doek smerig wordt en stinkt? Try it.

co-test

Aangezien het vrije patent van Paul Pantone bedoelt zijn voor experimentele doeleinden, zal er in de toekomst nog verder geexperimenteerd moeten worden met de GEET Fuel Processor om nog betere resultaten te verkrijgen. Dat de GEET Fuel Processor werkt, staat inmiddels als een paal boven water. Hulde aan Paul Pantone, the American Hero die vanwege zijn uitvinding anno oktober 2007 nog steeds vast zit in het Utah State Hospital. Blijkbaar zijn er toch mensen die niet op deze eenvoudige uitvinding zitten te wachten...

Verder kan ik melden dat er momenteel hard gewerkt wordt aan de Eco Lodge GEET motor om die zover klaar te krijgen dat deze motor op het Frontier Symposium van 10-11-2007 aan het publiek tentoongesteld kan gaan worden. Tot dan!

Robert Boerman, 27-10-2007

geet

 

Heb je ook een GEET motor gebouwd? Laat het ons dan weten want SAMEN maken we het onmogelijke waar!

bron: www.geet.nl

Wie is er nog meer

We hebben 149 gasten online