Nieuwsbrief

Aanmelden

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Kwantumsprong in de Energieproductie

De nature biedt schone energie in overvloed. Het vat, dat wij aanboren, bevat 240 keer het Sturmvogel alternative energie wereld-energiegebruik. 240 keer 200 EXA-Joule. 0.5% eruit gehaald bevredigt 120% van all onze wensen. Na gebruik gaat de energie in vorm van warmte terug in de atmosfeer. De zon vult ook nog een beetje op, en het vat is weer vol.

Waar bevindt zich het “vat”? Tussen 500 m en 3000 m hoogte. Wind in hoge luchtlagen (high-level-wind) levert direct – zonder elke vorm van verbranding – goed­kope stroom via nieuwe techniek.

Met vliegerstechniek komt men naar boven. Een grote ultralichte Stormvogel (een super-zweefvliegtuig), door kabels ge­stuurd, is met een ultrasterke kabel beneden met zijn bodemstation en daar met de as van een  generator ver­bon­den. Sturmvogel alternative energie De kabel gaat heen en weer en de generator draait, ter­wijl de Stormvogel trekt. Wanneer de Storm­vogel de kabel vol heeft uitgetrokken, dan moet de Storm­vogel terug. Wij doen dat met windkracht. Hoe? Zie de film op de TOPtech-website www.Sturmvogel-CleanEnergy.org ! Daar ziet u de innova­tie (int. innovatieprijs), die de nieuwe tech­niek zo effectief maakt.

Lees meer...

EFOY- groene energie voor onderweg

Eigen stroomvoorziening aan boord - het nieuwe onafhankelijke comfort.

wildkamperen-met-brandstofc_1.gif langlauf_met_brandstofcel.gif

De EFOY brandstofcell is de nieuwe onafhankelijke stroomvoorziening voor caravan, camper, zeiljacht, en voorzien van een digitale afstandsbediening.

zeiljacht_onafhankelijke_st.gif

Uw accu wordt als het moet bijgeladen met 1600/1200/600 Wh. Zonder dat u de motor van het voertuig hoeft aan te zetten. Dat is voldoende om aan de dagelijkse energie behoefte van grote campingbussen te voldoen....... Fuel Cell - de onafhankelijke energievoorziening voor dagelijkse spanning en rust.

Of het nu om wildkamperen in de winter gaat tijdens een mooie langlauf vakantie in Scandinavie of hartje zomer op een stille plek ergens aan de einder, de fuelcell zorgt voor een betrouwbare en onafhankelijke stroomvoorziening van uw accu.

  • SterkEfoy.jpg
    De EFOY fuel cell levert met 1600/1200/600 W/h de dagelijkse stroombehoefte. Waar dan ook, u beschikt altijd over voldoende stroom.
  • Comfortabel
    De EFOY fuel cell  wordt gewoon op uw accu aangesloten. Het bijladen van de accu gebeurt automatisch en zonder omkijken.
  • Lichtgewicht
    De EFOY fuel cell is heeft weinig gewicht en aan boord is er altijd wel een plekje voor te vinden.
  • Geluidsarm
    De EFOY fuel cell is net zo geluidsarm als een moderne computer. Genieten van groene stroom is genieten van de natuur.

 

De EFOY brandstofcell

fuelcell_werking.gifDe energiebron voor de EFOY fuel cell is een eenvoudig te vervangen tankpatronen die u veilig kunt gebruiken.

Dankzij de buitengewone energiedichtheid kan met èèn enkel tankpatroon van 10 liter kan men maximaal 4 weken onafhankelijk van het stopcontact staan. 

De speciaalzaken bij u in de buurt vindt u op www.efoy.com.

 

 

Techniek en installatie van de EFOY

  • TUV_GS_logo.gifElectrische aansluiting
    Door een geintegreerde laadregelaar wordt de EFOY fuel cell direct op de accu aangesloten worden. Daarna laadt de EFOY fuel cell de accu geheel automatisch op.
  • Inbouw
    Met behulp van een montage plaat wordt de EFOY fuel cell vast en zeker gemonteerd. Met het verkrijgbare installatiesetje kan de fuel cell  zelfs in kleine en gesloten ruimtes worden ingebouwd.
    Kerlan kan de inbouw van uw EFOY fuel cell op locatie of in Raalte voor u uitvoeren.

 efoy_einbau_72dpi.jpeg

Veilige stroomvoorziening

Methalon en zuurstof uit de lucht leveren in een chemische reactie waterdamp en kooldioxide. Daarbij wordt krachtige stroom opgewekt. Om u gerust te stellen, de vrijkomende hoeveelheid kooldioxide is te vergelijken met de ademlucht van uw huisdier.

Gekeurd, gecertificeerd en overal ter wereld beschikbaar.

De EFOY Fuel Cell brandstofcel draagt het CE-keurmerk en voldoet aan alle strenge Europese richtlijnen op het gebied van gezondheid, milieu en veiligheid. De tankpatronen met Methalon zijn zelfs nog veiliger dan gasflessen te transporteren.

Technische gegevens
Laadcapiciteit 600/1200/1600 Wh/dag
nominaal vermogen 12 V
Laadstroom 2,1/4,2/5,4 A
Spanning 11 - 14 V*
Verbruik 1,3 I/kWh
Geluidsdrukpeil 23  dB (A)**
Toepassingstemperatuur 20 gr. en +40 gr
Afmetingen(LxBxH) 43,5×20×27,6 cm
Gewicht 7,3/7,5/7,6 kg
* compatibel met gebruikelijke 12 V
loodzuur of loodgelaccu's
** op afstand van 7 meter
Tankpatroon M5
Volume 5 /10/28 Liter 
Gewicht 4,3/8,4/25 kg              
Capiciteit 4,5/9/25.2 kWh                   
Nieuwe prijzen van EFOY zijn in 2007 : € 1999,00/ € 3199,00/ € 3699,00

Qua kwaliteit en afmeting blijft de nieuwe EFOY het zelfde

Prijzen

Afmetingen van de catridge zijn L*B*H

  • 5 liter 19*14.5*28.3 cm
  • 10 liter 23*19.3*31.80 cm
  • 28 liter 37*28.5*39.4 cm                                  
Welke EFOY fuel cell past bij u
  • De EFOY 600 is geschikt voor verwarming en verlichting
  • De EFOY 1200 is geschikt voor oplaadapparaten,TV ,verwarming, koffiezetapparaat en verlichting.
  • De EFOY 1600 is geschikt voor computer, TV, fohn, verwarming oplaadapparaten, koffiezetapparaat, verlichting.
  • De EFOY 1600 24 volt is op 24 volt te gebruiken met tankpatronen van 5 en 10 liter.
  • De EFOY 1600 XL en de EFOY 1600 24 volt XL is ook geschikt voor bedrijfsmatig/industrieel.(inklu. standaardaccessories en installationkit-see)

 Bron

Wilt u meer weten over Fuel Cell techniek - uw onafhankelijke stroomleverancier - klik dan op deze link en treedt binnen in de fuel cell world.

Lees meer over waterstof op www.YOURenergy.net

 

Overzicht van bedrijven die zich met Fuel Cell technologie bezig houden.

Jules Verne

Jules Verne (1828-1905) schreef in 'The Mysterious Island' in 1874: Jules Verne

"Ja, mijn vrienden, ik ben er van overtuigd dat water op een dag als brandstof zal worden  gebruikt, en dat waterstof (...) een onuitputtelijke bron van warmte en licht zal vormen!"


"And what will they burn instead of coal?"  "Water", replied Harding.

"Water!" cried Pencroft, "Water as fuel for steamers and engines! Water to heat water!"

"Yes, but water decomposed into its primitive elements", replied Cyrus Harding, "and decomposed doubtless, by electricity, which will then have become a powerful and manageable force, for all great discoveries, by some inexplicable laws, appear to agree and become complete at the same time.

Yes, my friends, I believe that water will one day be employed as fuel, that hydrogen and oxygen which constitute it, used singly or together, will furnish an inexhaustible source of heat and light, of an intensity of which coal is not capable

Lees meer...

Zuinigste auto kwijnt weg in Hamburg

Zuinigste auto kwijnt weg in Hamburg
HAMBURG - Bij de Duitse afdeling van Greenpeace kunnen ze er met hun pet niet bij. Terwijl de prijs van benzine tot recordhoogte is gestegen en de uitstoot van kooldioxide in Europa ver boven de norm blijft steken, staat in een opslagloods in Hamburg een auto weg te kwijnen die de problemen grotendeels zou kunnen oplossen: de Twingo Smile.


Deze maand tien jaar geleden presenteerde Greenpeace Duitsland de revolutionair zuinige benzineauto, die in opdracht was ontwikkeld door het Zwitsers bedrijf Wenko. De auto gebruikt 1 liter op ruim 30 kilometer.

Maar de Smile heeft een dubbele handicap. De auto-industrie weigert hem te produceren, en Greenpeace heeft al acht jaar niets meer aan de promotie van het energiewonder gedaan.

‘Autofabrikanten kunnen niet accepteren dat een buitenstaander zo’n innovatief concept bedenkt’, zegt Wolfgang Lohbeck, hoofd bijzondere projecten van Greenpeace Duitsland. Tegelijkertijd klinkt in zijn organisatie de kritiek dat milieuclubs geen auto’s moeten bouwen.

De Smile is gebaseerd op de Renault Twingo maar is twee keer zo zuinig dankzij een betere stroomlijning, gewichtsbesparing en een speciale, honderd kilo lichtere motor. Zelfs hybride auto’s zijn niet zo zuinig.

Fabrikant Renault erkent dat de Greenpeace-auto veel zuiniger is dan de echte Twingo. ‘Maar onze klanten verwachten een zekere luxe en een bepaald uitrustingsniveau’, zegt woordvoerder Andrew Boyle in Parijs.

Dinsdag maakte de Europese Commissie bekend dat autofabrikanten de kooldioxide-uitstoot van nieuwe auto’s verder omlaag moeten brengen. Lohbeck: ‘Daar werd ik nogal droevig van, want de commissie laat de auto-industrie helemaal vrij. Waarom geen wet die vastlegt hoeveel kooldioxide een auto mag uitstoten?’

Ook de Europese Commissie kent het Smile-concept, zegt hij. ‘Acht jaar geleden hebben we hierover rond de tafel gezeten, maar sindsdien hebben we niets meer gehoord. Misschien moet ik ze er nog eens op wijzen.’


Bron:www.volkskrant.nl

The Di Pietro Motor (Rotary Air Engine)

The Di Pietro motor concept is based on a rotary piston. Different from existing rotary engines, the Di Pietro motor uses a simple cylindrical rotary piston (shaft driver) which rolls, without any friction, inside the cylindrical stator. The space between stator and rotor is divided in 6 expansion chambers by pivoting dividers. These dividers follow the motion of the shaft driver as it rolls around the stator wall. The motor shown is effectively a 6 cylinder expansion motor.Di Petro Air Motor

The cylindrical shaft driver, forced by the air pressure on its outer wall, moves eccentrically, thereby driving the motor shaft by means of two rolling elements (not shown) mounted on bearings on the shaft. The rolling motion of the shaft driver inside the stator is cushioned by a thin air film. Timing and duration of the air inlet and exhaust is governed by a slotted timer which is mounted on the output shaft and rotates with the same speed as the motor.

Variation of performance parameters of the motor is easily achieved by varying the time during which the air is allowed to enter the chamber: A longer air inlet period allows more air to flow into the chamber and therefore results in more torque. A shorter inlet period will limit the air supply and allows the air in the chamber to perform expansion work at a much higher efficiency. In this way compressed air (energy) consumption can be exchanged for higher torque and power output depending on the requirements of the application.

Motor speed and torque are simply controlled by throttling the amount or pressure of air into the motor. The Di Pietro motor gives instant torque at zero RPM and can be precisely controlled to give soft start and acceleration control.

bron: engineair.com.au

Meer artikelen...

Wie is er nog meer

We hebben 38 gasten online